W dyskusjach przed stworzeniem tego kursu on-line doszliśmy do wniosku, że na polskim rynku brakuje kursu, który będzie łączył bazowe kompetencje we wspieraniu pacjentów chorujących na zaburzenia odżywiania w powrocie do zdrowia. Specjalista (czy to psycholog/psycholożka, czy dietetyk/dietetyczka), który planuje pracę lub pracuje z pacjentami chorującymi na zaburzenia odżywiania, potrzebuje łączyć wiedzę o psychologii, fizjologii, dietetyce czy neurobiologii.
W Ogólnopolskim Centrum Zaburzeń Odżywiania od 11 lat wykorzystujemy tę wiedzę w praktyce, dlatego zebraliśmy najważniejsze bazowe informacje i kompetencje, które powinien posiadać specjalista pracujący z pacjentami chorującymi na zaburzenia odżywiania.
Chciałyśmy zbudować platformę, na której zgromadzimy kluczowe i bazowe informacje dotyczące leczenia zaburzeń odżywiania.
Od wielu lat w rozmowach z uczestnikami naszych szkoleń czy praktykantami słyszeliśmy: “ale nam brakuje takiej bazowej wiedzy”, “za mało na studiach mówi się o zaburzeniach odżywiania”, “chcemy wiedzieć co w praktyce jest ważne na początku”. Trochę to potrwało i dziś możemy oddać w Twoje ręce kurs on-line, w którym zgromadziłyśmy z naszej perspektywy kluczową wiedzą dotyczącą zaburzeń odżywiania, którą poszerzyłyśmy o 11-letnie doświadczenie w pracy z pacjentami.
Znajdziesz tam zatem kilkanaście lekcji i tyle samo narzędzi, czy metod pomocnych w pracy z pacjentami.
Oddajemy w Twoje ręce materiał, który same bardzo chciałybyśmy mieć na początku naszej praktyki jako specjaliści. Zebrane i uporządkowane informacje z psychologii i dietetyki, które posiadać powinien każdy specjalista, który pracuje lub chciałby pracować z pacjentami chorującymi na zaburzenia odżywiania.
Wierzymy, że ten kurs będzie dla Ciebie dobrym początkiem do dalszych eksploracji w świecie zaburzonych relacji z jedzeniem, a ilość specjalistów, którzy dzięki niemu będą w stanie pomagać pacjentom, wzrośnie.
Czy też zadajesz sobie te pytania?
Czemu pacjent, pomimo starań, nie chce “zrezygnować” z niektórych objawów?
Czy opowiadanie o konsekwencjach zaburzeń odżywiania nie przestraszy mojego pacjenta?
Jak to się dzieje, że pacjent mówi, że je dużo, a jego masa ciała nie wzrasta?
Czy muszę ważyć pacjenta na każdej sesji?
Czy nie można powiedzieć pacjentowi, by jadł, ile chce, tak jak podpowiada mu ciało?
Jak wprowadzić do współpracy z pacjentem ważne zasady dające poczucie bezpieczeństwa?
Kiedy pacjent powinien być leczony w szpitalu?
Co robić, kiedy zauważysz, że pacjent się samookalecza?
Jak postępować, gdy pacjent stwierdza, że nie chce mu się żyć?
Co robić, kiedy pacjent nie widzi nadziei na wyzdrowienie?
Jakie pytania podczas pierwszego spotkania są niezbędne, żeby postawić adekwatną diagnozę pacjenta? I kto taką diagnozę może postawić?
Co robić, kiedy pacjent nie przestrzega zasad współpracy?
Dlaczego pacjentowi, pomimo dużej motywacji, nie udaje się zmienić jakiegoś działania
Co zrobić, gdy pacjent nie zwiększa ilości przyjmowanych kalorii?
Jak wzmocnić motywację pacjenta do wprowadzania zmian?
Czy mogę coś zrobić, by leczenie trwało krótko?
Ten kurs on-line to przystępna pigułka wiedzy i praktyki o leczeniu zaburzeń odżywiania. To konkretny kurs on-line, który wprowadzi Cię w kluczowe aspekty pracy specjalisty, który współpracuje z pacjentami chorującymi na zaburzenia odżywiania.
Poznaj kryteria diagnostyczne, dowiedz się czym są i jakie czynniki mają wpływ na rozwój zaburzeń odżywiania
+ Narzędzie: Schemat czynników mających wpływ na rozwój i podtrzymanie zaburzeń odżywiania
Dowiedz się, jak tworzyć konceptualizację czyli taki obraz zaburzenia pacjenta, który wyjaśnia jego pochodzenie i utrzymywanie się objawów.
+ Narzędzie: Schemat i wytyczne do tworzenia obrazu zaburzenia pacjenta
Okryj, co powoduje, że tak trudno wyjść z zaburzeń odżywiania, czyli jakie są najważniejsze czynniki podtrzymujące
+ Narzędzie: Checklista czynników podtrzymujących
Naucz się odkrywać i nazywać emocjonalne potrzeby pacjenta, które spełnia jedzenie.
+ Narzędzie: Lista emocjonalnych potrzeb, które spełnia jedzenie. Gotowa tabela do pracy z pacjentem.
Naucz się komunikować z pacjentem w taki sposób, by nie wywoływać lęku przed zmianą i bezsilności. Poznaj sposób na rozmowę, by nie zadawać samych pytań, a być w dialogu.
+ Narzędzie: Lista komunikatów wspierających pacjenta oraz zdań, które otwierają dialog.
Rozpoznaj jak zmiany na poziomie biologii ciała trzymają pacjenta w chorobie. Poznaj objawy somatyczne, która pacjenci zgłaszają na spotkaniach.
+ Narzędzie: Checklista objawów. Fizjologiczne błędne koła do omówienia na sesji.
Dowiedz się, jak rozmawiać o zasadach współpracy z pacjentem i jak reagować, gdy pacjent ich nie przestrzega.
+ Narzędzie: Wzór kontraktu - na jakie zasady współpracy warto umówić się z pacjentem?
Poznaj schemat prowadzenia pierwszej konsultacji z pacjentem. Zobacz nagranie z przykładem pierwszej konsultacji.
+ Narzędzie: Schemat pierwszej rozmowy z pacjentem
Dowiedz się, jak na podstawie zebranych w wywiadzie danych o pacjencie stworzyć plan leczenia, które problemy wybrać do prac i w jakiej kolejności. 2 filmy: plan psychologiczny i psychodietetyczny
+ Narzędzie: Wzór i wskazówki do stworzenia planu leczenia
Poznaj narzędzie do pracy z pacjentem i dowiedz się, kiedy wykorzystać w pracy z pacjentem oraz jak zachęcać go to stosowania tego narzędzia.
+ Narzędzia: Automonitoring - jak z niego korzystać w pracy z pacjentem?
Rozpracuj jak działa bilans energetyczny i co jest potrzebne, by dieta pacjenta ewoluowała w stronę zrównoważonej i pełnowartościowej.
+ Narzędzia: Materiały dla pacjenta: fakty i mity dietetyczne. Arkusz do pracy nad modyfikacją sposobu odżywiania.
Dowiedz się, dlaczego tak trudno zmienić nawyk, jak przerwać automatyczne zachowania związane z sięganiem po jedzenie.
+ Narzędzia: Materiały psychoedukacyjne dla pacjenta.
Naucz się tworzyć strategie radzenia sobie dostosowane do swojego pacjenta. Jakie są strategie zapopiegania emocjonalnemu jedzeniu? Co robić w zamian?
+ Narzędzia: Lista sposobów na zapobieganie napadom. Strategie behawioralne przerywające nawyk.
Poznaj mozliwe rozwiązania dietetyczne wspierające pacjenta w budowaniu bardziej zrównoważonego sposóbu odżywiania.
+ Narzędzie: Schemat - możliwe strategie postępowania na różne wyzwania żywieniowe pacjentów.
Dowiedz się, jak myśli wpływają na emocje i zachowanie pacjenta oraz ponad najczęstsze błędy myslenia w zaburzeniach odżywiania.
+ Narzędzia: Schemat do psychoedukacji pacjenta. Zestawienie zniekształceń poznawczych.
Poznaj narzędzia, które pomogą Ci zmieniać myśli pacjenta
+ Narzędzia: Opis technik do wykorzystania podczas sesji
Dowiedz się, jak reagować, gdy pacjent odmawia zważenia, mówi Ci o samookaleczniu i myślach samobójczych.
+ Narzędzie: Lista pytań i spis dobrych praktyk.
Ty też czujesz, że temat zaburzeń odżywiania na studiach jest pomijany, albo dostaje etykietę: “zbyt skomplikowane”? A przecież pacjenci chorujący na zaburzenia odżywiania każdego dnia trafiają do gabinetów dietetyków, psychologów, lekarzy czy fizjoterapeutów licząc na to, że otrzymają adekwatną pomoc.
W kursie, który przygotowałyśmy, zebrałyśmy takie perspektywy w leczeniu zaburzeń odżywiania, które niemal codziennie wykorzystujemy w naszej gabinetowej praktyce. To dobra podstawa, która ma za zadanie dawać oparcie i jasność wszystkim specjalistom, którzy planują rozpocząć lub już mają za sobą pierwsze doświadczenia w pracy z pacjentami chorującymi na zaburzenia odżywiania.
Zdecydowaliśmy się na formę krótkich, konkretnych filmów oraz gotowych formularzy z narzędziami - tak, by to wprowadzenie w świat zaburzeń odżywiania miało dla Ciebie jak najbardziej elastyczną i “zjadliwą” formę. Z wyważoną ilością treści teoretycznych i praktycznych.
Po prostu chcemy, by ten kurs był takim podręcznym, ale też możliwym do realizacji w dość krótkim czasie, doświadczeniem w pracy z pacjentami chorującymi na zaburzenia odżywiania, które pozwoli Ci zacząć praktykować lub da oparcie w Twoich pierwszych spotkaniach.
Oczywiście my dajemy tutaj dobrą bazę, którą będziesz w ramach praktyki i potrzeb poszerzać oraz uzupełniać.
Dajemy Ci te elementy wiedzy, które OD RAZU przekładasz na konkretne działanie!
Co Cię czeka? Dostajesz kilkunastominutowe nagrania i narzędzia takie jak: wywiad psychodietetyczny czy zasady współpracy z pacjentem cierpiącym na zaburzenia odżywiania. Pokażemy Ci, jakie wspierające postawy specjalisty pozwolą Ci na nawiązanie trwałej relacji z pacjentem, tak, by wasza współpraca nie zakończyła się po pierwszym spotkaniu.
W kursie on-line chcemy podzielić się z wami perspektywą psychoterapeutek poznawczo-behawioralnych i dietetyczki - psychodietetyczki nt. perspektyw, postaw i praktyk wykorzystywanych w procesie leczenia zaburzeń odżywiania. Łączymy elementy naukowej podstawy wyjaśniającej etiologię i leczenie tych zaburzeń z naszą praktyką.
Jakie elementy kluczowe elementy chcemy wam przekazać w tym kursie?
#1 Kompletne narzędzia do przeprowadzenia pierwszej konsultacji, dowiesz się jak i o co pytać, na co zwracać uwagę, czego nie pominąć, jak reagować. Dowiesz się, jak wyglądają pierwsze konsultacje i będziesz mogła/mógł zobaczyć, jak wygląda to w na żywo.
#2 Całościowe zrozumienie, jak możesz pracować z pacjentem z zaburzeniami odżywiania jako psychodietetyk/psycholog/dietetyk. Za wiedzą stoją konkretne narzędzia i techniki, wprost do wydrukowania i zastosowania w Twoim gabinecie.
#3 Zwiększenie poczucia bezpieczeństwa, dzięki budowaniu granic swoich kompetencji. Jak wspierać pacjenta, realnie oceniając, co jest Twoją rolą jako psychodietetyka, a co jest już rolą psychoterapii?
#4 Narzędzia i techniki na wiele różnych etapów w procesie leczenia. Co robić na początku, jak budować nawyki, co robić w trudnych sytuacjach, jak zmniejszać lęk, co robić gdy pacjent ma poczucie bezradności.
Jak wygląda nasze doświadczenie w liczbach?
#11 lat istnienia Ogólnopolskiego Centrum Zaburzeń Odżywiania
#4 oddziały placówek we Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i Gdyni
ponad #800 spotkań z pacjentami miesięcznie
ponad #40 specjalistów pracujących w całej Polsce
nasi specjaliści są prelegentami największych branżowych konferencji i wykładowcami akademickimi
#6 edycji rocznego szkolenia dla specjalistów: Studium leczenia Zaburzeń Odżywiania
#Tysiące przeszkolonych specjalistów w ramach szkoleń, treningów, staży
jako ośrodek jesteśmy polecani w całej Polsce i Europie, a informacje o nas można znaleźć w wielu książkach samopomocowych
#naukowe podstawy
Kurs stworzyliśmy w oparciu o najnowszą wiedzę, której skuteczność potwierdzają badania naukowe.
#różne perspektywy
Będziesz mieć okazję spojrzenia na wsparcie w leczeniu zaburzeń odżywiania z perspektywy specjalisty, ale również zaprosimy Cię do wejścia w buty pacjenta chorującego na zaburzenia odżywiania.
#gotowe materiały
Otrzymasz gotowe do wykorzystania narzędzia, które wykorzysta zarówno psycholog i dietetyk - psychodietetyk. Drukujesz i możesz iść na spotkanie z pacjentem.
#zmiana oparta na procesie
Pokażemy Ci, jakie elementy są ważne na początku współpracy z pacjentem chorującym na zaburzenia odżywiania, by przeprowadzić pacjenta skutecznie przez zmianę.
#wiedza wybrana przez doświadczonego specjalistę
W kursie, twórczynie materiałów, wybrały takie elementy, które są pomocne na początku drogi. Udostępniamy narzędzia, z których same na codzień korzystamy.
#dostępność
Każda lekcja zajmie ci maksymalnie pół godziny.Zawsze będziesz mógł do niej wrócić i obejrzeć wtedy, kiedy masz czas i przestrzeń.
NAGRANIA WIDEO
Wszystko dostępne na platformie on-line, do której otrzymasz dostęp po zakupie. W każdym nagraniu specjalistka OCZO najpierw dokładnie i uważnie wprowadzi Cię w temat.
Dostęp do nagrań zyskujesz na 3 lata, więc masz dużo czasu, by wspierać się tym materiałem.
NARZĘDZIE DO PRACY Z PACJENTEAMI CHORUJĄCYMI NA ZABURZENIA ODŻYWINIA
Wiemy, ile czasu zajmuje przygotowywanie materiałów do sesji. Dlatego do kursu otrzymasz od nas gotowe do wydruku pdf, które możesz wykorzystać w swojej pracy. Do każdej lekcji otrzymasz materiał, który ułatwi Ci przygotowanie do sesji. Będzie to m.in. formularz pierwszej konsultacji, automonitoring, plan leczenia, wzór kontraktu i inne opisane powyżej.
Monika Piotrowska
Psycholog, psychoterapeuta poznawczo – behawioralny oraz certyfikowany psychoterapeuta uzależnień (nr 1881). Ukończyła 4-letnie szkolenie psychoterapeutyczne w Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej w Warszawie.
Doświadczenie zdobywała we wrocławskich centrach psychoterapii, ośrodkach stacjonarnych leczenia uzależnień (CPP, Ośrodek Przebudzenie), na oddziale psychiatrycznym dla dzieci i młodzieży.
Jest prezeską Ogólnopolskiego Centrum Zaburzeń Odżywiania (OCZO). Ponadto, na co dzień zajmuje się kilkoma obszarami działania. Po pierwsze i najcenniejsze pracuje psychoterapeutycznie z pacjentami i ich rodzinami wspierając w zdrowieniu z zaburzeń odżywiania.
Prowadzi szkolenia dla specjalistów i studentów ucząc ich, jak pracować z pacjentami chorującymi na zaburzenia odżywiania. Jest współautorką e-booków "Interdyscyplinarny program leczenia ANOREKSJA", "Co zrobić, gdy dziecko boi się przytyć? Przewodnik dla rodzin", kursu on-line dla osób zmagających się z zaburzeniami odżywiania
Małgorzata Borczyk
Jest psycholożką i psychoterapeutką poznawczo-behawioralną w trakcie certyfikacji. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu oraz 4 letnią szkołę psychoterapii w Centrum Terapii Poznawczo Behawioralnej w Warszawie. Jest wiceprezeską OCZO oraz pracuje terapeutycznie z pacjentami.
W pracy psychoterapeutycznej wykorzystuje techniki poznawczo behawioralne, terapii schematu, ACT (terapii akceptacji i zaangażowania), mindfulness oraz dialogu motywującego. Współpracuje m.in z Instytutem Psychodietetyki oraz Uniwersytetem SWPS.
Prowadzi szkolenia dla psychologów, dietetyków, psychodietetyków kładąc nacisk na to, by treści które przekazuje, były oparte o dowodu naukowe oraz miały zastosowane praktyczne. Na zaburzenia odżywiania patrzy holistycznie i to tego również zachęcam kursantów.
Pracuje w oparciu o wiedzę neuropsychologiczną, mając świadomość, że za procesami psychologicznymi stoją też procesy neurobiologiczne – to pozwala jej na dobranie odpowiednich sposobów pracy do każdego pacjenta indywidualnie. Podstawą jest dla niej prowadzenie psychoterapii opartej na wiedzy naukowej i najnowszych badaniach.
Milena Kudlewska
Jest dietetyczką ze specjalnością z psychodietetyki i biolożka. Ukończyła studia pierwszego stopnia na kierunku dietetyka na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu oraz studia magisterskie na kierunku biologia eksperymentalna na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku Psychodietetyka na SWPS w Poznaniu. Jest również absolwentką Studium Leczenia Zaburzeń Odżywiania.
Zawodowo związana z Ogólnopolskim Centrum Zaburzeń Odżywiania, gdzie zajmuje się pracą indywidualną z pacjentem i rodziną oraz prowadzeniem strefy specjalisty.
W pracy z pacjentami łączę wiedzę z zakresu żywienia z podejściem psychodietetycznym. Do każdego pacjenta podchodzi indywidualnie, dobierając metody i narzędzia, które najlepiej będą pomagać w zmianie jaką chce osiągnąć pacjent. Potrafi dostrzec potrzebę rozwoju, by w oparciu o zasoby danej osoby stworzyć dostosowany plan dietoterapii.
Jej misją jest tworzenie społeczności specjalistów, którzy będą tworzyć przestrzeń do rozwoju i wymiany doświadczeń. Chętnie dzieli się swoją praktyką w social media, podczas webinarów czy szkoleń dla dietetyków i psychologów.
Co wchodzi w skład oferty?
17 lekcji dotyczących pracy z pacjentem chorującym na zaburzenia odżywiania
do każdej lekcji otrzymujesz narzędzia do pracy z pacjentem
dostęp do kursu online przez 3 lata
Stała cena kursu to 790 zł
W dniach 21-27.10.24 kurs jest w promocji i kosztuje 590 zł.
Najniższa cena ( 2023-11-01 ): 790.00 zł
Na adres e-mail, podany przez Ciebie podczas składania zamówienia, wyślemy Twój unikalny link do logowania.
Na platformie znajdziesz wszystkie nagrania i materiały kursu. Możesz od razu korzystać z całej zawartej tam wiedzy i materiałów.
Czy ten kurs da mi uprawnienia psychodietetyka?
Obecnie nie ma formalnie stworzonej ścieżki, która pozwala na zdobycie takiego "uprawnienia". Psychodietetyka jest kierunkiem specjalizacji dla dietetyków lub psychologów. Inaczej z pacjentem pracuje dietetyk, który rozwija swoje kompetencji z zakresu psychodietetyki, a inaczej psycholog. Z naszych obserwacji wynika, że to kiedy i na bazie jakiej drogi kształcenia specjalista używa określenia: psychodietetyk jest bardzo płynne. Kurs jest wprowadzeniem, dobrą podstawą do rozwijania kolejnych kompetencji w rozwoju jako specjalista, który pracuje z pacjentami chorującymi na zaburzenia odżywiania. Nie wyczerpuje tematu psychodietetyki - bo to bardzo rozległa dziedzina :)
Czy kurs on-line nauczy mnie jak wyleczyć skutecznie pacjenta chorującego na zaburzenia odżywiania?
W kursie on-line chcemy podzielić się z wami perspektywą psychoterapeutek i dietetyczki - psychodietetyczki nt. postaw i praktyk wykorzystywanych w procesie leczenia zaburzeń odżywiania. Nie jest to skończony zbiór rozwiązań. Można wręcz powiedzieć, że jest to wprowadzenie, które później w praktyce będzie wymagało poszerzenia odpowiednich kierunków w zależności od Twojej specjalizacji.
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs będzie świetną opcją dla psychologów i dietetyków - psychodietetyków, którzy zaczynają swoją specjalistyczną drogą. Pozwala na złapania ważnych na początek kompetencji i aspektów do uwzględniania, w związku ze specyfiką pracy z pacjentem chorującym na zaburzenia odżywiania.
Dla kogo ten kurs NIE jest?
Dla osób, które mają już doświadczenie w pracy z pacjentem, które mają już przygotowany i dostosowany pod pacjentów chorujących na zaburzenia odżywiania proces współpracy.
Czy dostanę certyfikat?
Po zrealizowaniu kursu na platformie i zaznaczeniu ukończenia wszystkich lekcji - można wygenerować certyfikat potwierdzający udział w kursie on-line.