ZABURZENIA ODŻYWIANIA
Bezpłatny webinar
Współpraca z rodzicami osoby chorującej na zaburzenia odżywiania wydaje Ci się dużym wyzwaniem?
Czy lepiej jest spróbować wytłumaczyć rodzicom, jakie mogą być przyczyny, przebieg i formy leczenia zaburzeń odżywiania, czy lepiej założyć z góry, że jest to niemożliwe?
Pozostawić rodziców samych sobie, czy pokazać, jak mogą efektywniej pomóc swojemu dziecku?
Podpowiedzieć im, jak mogą bardziej zaangażować się w leczenie, pozostając w roli rodzica, czy rolę tę unieważnić?
Wytłumaczyć, co i jak mogą robić w trakcie choroby, czy pozwolić im działać intuicyjnie?
Założyć, że są kompetentni, czy że są zdolni jedynie sabotować leczenie?
Te pytania brzmią inaczej, niż „Czy współpraca z rodzicami jest w ogóle możliwa?” lub „Rodzic - najtrudniejszy klient w gabinecie”. Jeżeli odwrócenie perspektywy, zatrzymało Cię choć na chwilę, skorzystaj z zaproszenia na godzinne spotkanie, podczas którego podzielimy się naszym doświadczeniem na temat korzyści ze współpracy z rodzicami
Jak wygląda nasze doświadczenie w liczbach?
#10 lat istnienia Ogólnopolskiego Centrum Zaburzeń Odżywiania
#5 oddziałów placówek we Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i Bydgoszczy, Gdynia
ponad #30 specjalistów pracujących w całej Polsce
#5 edycji rocznego szkolenia dla specjalistów: Studium leczenia Zaburzeń Odżywiania
#Tysiące przeszkolonych specjalistów w ramach szkoleń, treningów, staży
Nawet zdroworozsądkowo przyznasz, że rodzice raczej nie powinni opuszczać dziecka w chorobie. Jeżeli zaburzenia odżywiania są chorobą, to dlaczego zakładamy, że w tym przypadku, może lepiej rodzica odsunąć lub ograniczyć spotkania z nim do niezbędnego minimum? Zauważ, że pozostawiony poza procesem rodzic, nie będzie wiedział, co ma w tej sytuacji robić, a zatem albo się wycofa, albo będzie działał po omacku, popełniając przy tym wiele błędów. Nie będzie również lepiej rozumiał zaburzeń odżywiania ani efektywnie działał przy wielu wyzwaniach, które stoją tak naprawdę przed całą rodziną.
Współpraca to proces dynamiczny i wzajemny – nie zawsze wszystko idzie w nim po naszej myśli. Pamiętając jednak, że dziecko jest w naszym gabinecie raz lub dwa razy w tygodniu, a w domu przebywa codziennie, nawiązanie dobrej, partnerskiej relacji z rodziną staje się wręcz posunięciem strategicznym. Okazywana z naszej strony otwartość oraz angażowanie rodzica do spotkań, pomoże nam wyjść z wąskiego pudełka „rodziców winnych zaburzeń dziecka”, „tych, którzy bardziej przeszkadzają niż pomagają”, czy „tych, których jedyną rolą jest znalezienie pomocy”. Na spotkaniu porozmawiamy o tym, że rodzic może stać się ważnym partnerem leczenia, co zwiększa szansę na jego skuteczność. Zastanowimy się, dlaczego czasem to się nie udaje i co brać pod uwagę, żeby wiedzieć, że zrobiliśmy wszystko to, co jest po naszej stronie i w naszej strefie wpływów jako specjalistów, żeby zaprosić rodzinę do współpracy.
Zapraszamy Cię na godzinny, bezpłatny webinar, który odbędzie się 10 listopada 2022 o godzinie 18:00
Po zapisie otrzymasz wiadomość potwierdzającą. Potrzebujemy tego potwierdzenia, by móc wysłać do Ciebie zaproszenie na spotkanie. Webinar odbędzie się jednocześnie na zoomie i zamkniętej grupie na FB.
Webinar poprowadzi
KAROLINA KWERCIŃSKA
Psycholożka, psychoterapeutka
Jestem psychologiem i psychoterapeutą. Ukończyłam kilkanaście specjalistycznych szkoleń, kursów i programów. W swojej pracy integruję podejście systemowe, narracyjne, skoncentrowane na rozwiązaniach oraz inspiracje płynące z trzeciej fali terapii poznawczo – behawioralnej (Terapia Akceptacji i Zaangażowania - ACT). Doświadczenia zawodowe zdobywałam w pracy z Pacjentem indywidualnie, grupowo, jak również przy programach rozwojowych i grantach.
Obecnie pracuję w Ogólnopolskim Centrum Zaburzeń Odżywiania, prowadzę prywatny gabinet psychoterapeutyczny oraz współpracuję z Centrum Badań nad Rozwojem Osobowości Uniwersytetu SWPS w Poznaniu, w którym wraz z zespołem prowadzę projekty badawcze związane z perfekcjonizmem, tożsamością rodzicielską oraz zjawiskiem wypalenia rodzicielskiego.
Mam doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów z rozwoju osobistego, kompetencji managerskich oraz train the trainer dla międzynarodowych organizacji, Specjalistów oraz Studentów. Z młodzieżą licealną prowadzę spotkania profilaktyczne i psychoedukacyjne. Pracuję również jako terapeuta grupowy.
W codziennej praktyce szczególnie bliska jest mi koncepcja uważności, pełnego uczestnictwa w chwili obecnej. Elastycznie dopasowuję narzędzia i metody do pojawiających się potrzeb. W procesie psychoterapii niezwykle inspirują mnie te momenty, w których problem oraz brak nadziei, przeradza się w zaangażowane działanie i realną, jakościową zmianę w życiu drugiej osoby.
WAŻNE! Na godzinę przed spotkaniem dostaniesz link do pokoju webinarowego. Na pewno Ci jeszcze o nim przypomnimy!