Założenia
5 doświadczonych specjalistów OCZO
7 weekendowych szkoleń (1 spotkanie we Wrocławiu, 6 zjazdów on-line)
5 spotkań intrawizyjnych
Organizacja
Przestrzeń na każde pytanie
Zajęcia dostosowane do potrzeb uczestników
Przede wszystkim praktyka, bo teorię znajdziesz w książce
Intrawizje
Każdy może omówić przypadek
Grono doświadczonych uczestników
Każde spotkanie prowadzi inny specjalista OCZO
TERMIN: 15-16 listopada 2025 (stacjonarnie we Wrocławiu)
Techniki pracy z ciałem dla pacjentów chorujących na zaburzenia odżywiania
Warsztaty stacjonarne we Wrocławiu z Weroniką Bronowicką. Pogłębisz swoją wiedzę o tym w jaki sposób wykorzystać techniki pracy z ciałem z pacjentem chorującym na zaburzenia odżywiania.
TERMIN: 6-7 grudnia 2025 (on-line)
Pogłębione techniki do pracy z niską samooceną pacjentów chorujących na zaburzenia odżywiania
Podczas tego spotkania z Moniką Piotrowską dowiesz się, w jaki sposób zmniejszać surowość wobec siebie i budować gotowość do opiekowania się sobą.
+ intrawizja
TERMIN: 23-24 stycznia 2026 (on-line)
Jak pracować z trudnościami seksualnymi u pacjentów chorujących na zaburzenia odżywiania?
Małgorzata Borczyk poprowadzi warsztaty podczas których dowiesz się z jak może rozwijać się seksualność osób chorujących na zaburzenia odżywiania i jakich problemów mogą doświadczać e tej sferze. Nauczysz się w jaki sposób uwzględnić ten często pomijany obszar w leczeniu ED.
+ intrawizja
TERMIN: 21-21 luty 2026 (on-line)
"Czy będę wystarczająco dobra?" Perfekcjonizm w zaburzeniach odżywiania w praktyce
Podczas warsztatów Monika Piotrowska zaprosi Cię do czarno-białego świata Twojego pacjenta i pokaże, co możesz zrobić, by uczynić ten świat bardziej kolorowym.
+ intrawizja
TERMIN: 14-15 marca 2026 (on-line)
SOBOTA: Jak pracować z pacjentem w spektrum autyzmu z zaburzoną relacją z jedzeniem?
NIEDZIELA: Jak uwzględniać diagnozę ADHD w procesie leczenia zaburzeń odżywiania?
Dwa dni, podczas których wspólnie z prowadzącą, Jagodą Różycką, zgłębisz tajniki pracy z neuroróżnorodnym pacjentem, który ma zaburzoną relację z jedzeniem.
+ intrawizja
TERMIN: 18-19 kwietnia 2026 (on-line)
Jak współpracować z rodziną podczas leczenia osoby chorującej na zaburzenia odżywiania?
W kwietniu Karolina Kwarcińska podzieli się wiedzą i doświadczeniem dotyczącym budowania współpracy z bliskimi osoby chorującej na zaburzenia odżywiania. Dzięki temu będziesz wiedzieć, jak zaopiekować rodziców w procesie.
+ intrawizja
TERMIN: 16-17 maja 2026 (on-line)
Jak uwzględniać zaburzenia osobowości w planie leczenia zaburzeń odżywiania?
Warsztaty z Karoliną Kwarcińską, dzięki którym spojrzysz głębiej na specyfikę problemów Twojego pacjenta i nauczysz się jak pracować z pacjentem, któremu trudno pożegnać się z zaburzenia odżywiania.
+ intrawizja
- zgłębisz wiedzę z zakresu roli ciała w zaburzeniach odżywiania
- poznasz różne czynniki, które wpływają na kształtowanie się pozytywnego lub negatywnego obrazu ciała oraz nauczysz się technik identyfikacji zaburzeń tego obrazu.
- nauczysz się praktyk uważności skoncentrowanych na ciele, które pomogą pacjentom lepiej rozumieć i interpretować sygnały wysyłane przez ich organizm.
- zdobędziesz umiejętności w zakresie technik relaksacyjnych, które wspierają zarządzanie stresem i lękiem oraz pomagają w zrozumieniu, jak aktywność fizyczna, taka jak taniec czy yoga, może być wykorzystywana jako narzędzie terapeutyczne.
- zrozumiesz, jak traumy mogą być zakorzenione w ciele pacjentów, oraz nauczysz się technik ich uwolnienia i integracji doświadczeń traumatycznych.
- rozwiniesz umiejętności budowania pozytywnej relacji pacjentów z własnym ciałem oraz dowiesz się, jak integrować techniki pracy z ciałem z tradycyjnymi metodami terapii.
- dowiesz się, co jest potrzebne, by pacjent rozwijał współczucie dla siebie
- zrozumiesz, jakie zachowania i mechanizmy wzmacniają surowość pacjentów wobec siebie
- doświadczysz, jak samowspółczucie pomaga zdrowieć z zaburzeń odżywiania i dlaczego warto uczyć pacjentów tego podejścia
-będziesz wiedzieć, gdzie szukać źródeł samokrytyki i braku współczucia dla siebie oraz jak zapoznać pacjenta z tym podejściem
- dowiesz się, co przeszkadza pacjentom w rozwijaniu samowspółczucia i jak nad tym pracować
- doświadczysz strategii rozwijających samowspółczucie
- otrzymasz praktyczne narzędzia, skrypty pracy i nagrania audio
DODATKOWO:
W niedzielę odbędzie się 4-godzinna intrawizja dla wszystkich uczestników projektu. Zasady intrawizji omówimy z grupą uczestników.
- będziesz mieć jasność, po co rozmawiać o seksualności w kontekście zaburzeń odżywiania
- zrozumiesz, jak obszar seksualności może być zarówno czynnikiem predysponującym, wywyołującym jak i podtrzymującym zaburzenia odżywiania.
- złapiesz podstawy, modele seksualności człowieka
- będziesz wiedzieć, jak zaopiekować się przeżywanym stresem mniejszościowym wśród pacjentów LGBTQ+.
- dojaśnisz sobie, kto się czym zajmuje w sferze pracy z seksualnością i jakie są granice Twoich kompetencji
- dowiesz się jak reagować i zaopiekować temat przemocy seksualnej i jak takie doświadczenie wpływa na ED
Mimo że wielu z nas nie będzie pracować seksuologicznie, to dobry wywiad, odpowiednia wspierająca reakcja, dodanie tego obszaru do całego obrazu i diagnozy pacjenta, pozwoli na efektywniejsze leczenie.
DODATKOWO:
W niedzielę odbędzie się 4-godzinna intrawizja dla wszystkich uczestników projektu. Zasady intrawizji omówimy z grupą uczestników.
- dowiesz się więcej o samych zaburzeniach osobowości, jak również nauczysz się je lepiej rozpoznawać.
- zrozumiesz, jakie mogą być powiązania między zaburzeniami osobowości a zaburzeniami odżywiania i co to może oznaczać w praktyce.
- poszerzysz perspektywę - zobaczysz, jak na zaburzenia odżywiania może patrzeć sam pacjent.
- dowiesz się, na co zwracać uwagę w trakcie współpracy z osobą z zaburzeniami osobowości (np. co może wpłynąć na zerwanie współpracy ze specjalistą).
- poznasz techniki pomocne we współpracy z pacjentem z zaburzeniami osobowości.
- dowiesz się, jak zaburzenia osobowości mogą wzmacniać i/lub podtrzymywać zaburzenia odżywiania.
- zrozumiesz, co może utrudniać proces zdrowienia, w tym, jak zaburzenia osobowości mogą wpłynąć na komunikację, motywację, czy realizację ustalonych celów współpracy.
- zastanowisz się również, jak możesz zadbać o siebie w trakcie tak wymagającej współpracy.
DODATKOWO:
W niedzielę odbędzie się 4-godzinna intrawizja dla wszystkich uczestników projektu. Zasady intrawizji omówimy z grupą uczestników.
- nauczysz się jak rozpoznać problem i zaplanować leczenie uwzględniając podejście poznawczo-behawioralne i terapię ACT
- doświadczysz jak zidentyfikować pomocne i niepomocne wzorce zachowań perfekcjonistycznych i pracować nad ich zmianą z pacjentem
- nauczysz się rozpoznawać funkcję, źródła i mechanizmy podtrzymujące perfekcjonizm u pacjenta oraz rozmawiać z nim o tym
- będziesz wiedzieć, kiedy i w jaki sposób włączać temat pracy z perfekcjonizmem w procesie leczenia zaburzeń odżywiania
- będzie dla Ciebie jasne, jakie strategie terapeutyczne stosować, by wspierać pacjenta w budowaniu postawy współczucia dla siebie i ograniczaniu głosu wewnętrznego krytyka
- poznasz techniki jak radzić sobie z utrwalonymi i niepożądanymi wzorcami zachowań, takimi jak prokrastynacja, sprawdzanie i unikanie
- dowiesz się, z jakich technik korzystać, by pomóc mu zbudować bardziej elastyczną samoocenę wykraczającą poza dążenie do bycia idealnym
- doświadczysz technik, które będą pomocne, by nauczyć pacjenta radzić sobie z poczuciem winy, które blokuje przed dbaniem o siebie i stawianiem sobie realistycznych wymagań
DODATKOWO:
W niedzielę odbędzie się 4-godzinna intrawizja dla wszystkich uczestników projektu. Zasady intrawizji omówimy z grupą uczestników.
- poznasz systemowe ujęcie zaburzeń odżywiania u dziecka i rolę rodziców w procesie leczenia
- dowiesz się, jakie można postawić hipotezy dotyczące funkcji objawu w kontekście całej rodziny
- dzięki zrozumieniu faz przechodzenia przez zmianę i poznaniu sposobów radzenia sobie z chorobą, poznasz różne, możliwe perspektywy rodzica i wynikające z tego emocje i/lub zachowania
- na przykładzie tzw. „trudnych sytuacji” z gabinetu, dowiesz się, jakie zasady współpracy z rodzicami warto wprowadzać i dlaczego
- nauczysz się, jak krok po kroku budować gotowość rodziców do mierzenia się z trudnymi sytuacjami w domu, jak efektywnie edukować, zapraszać do kontaktu, czy monitorować wspólne ustalenia
- poznasz również granice swojej odpowiedzialności i roli, kiedy mimo podjętych starań i chęci pomocy, współpraca nie będzie się układać lub zostanie zerwana
DODATKOWO:
W niedzielę odbędzie się 4-godzinna intrawizja dla wszystkich uczestników projektu. Zasady intrawizji omówimy z grupą uczestników.
- poznasz kluczowe cechy funkcjonowania osób ze spektrum autyzmu, które wpływają na proces terapeutyczny – takie jak sztywność poznawcza, nadwrażliwość sensoryczna czy potrzeba rutyny
- dowiesz się, jak budować relację terapeutyczną z osobą neuroatypową, uwzględniając jej specyficzne potrzeby komunikacyjne, emocjonalne i poznawcze
- nauczysz się, jak tworzyć bezpieczną, przewidywalną przestrzeń pracy i dostosowywać interwencje do indywidualnego sposobu przetwarzania informacji
- poznasz różne obrazy kliniczne zaburzeń odżywiania w spektrum autyzmu – m.in. ARFID, anoreksję atypową, kompulsywne objadanie się – oraz nauczysz się je różnicować z trudnościami żywieniowymi wynikającymi z samego autyzmu
- dzięki pracy na przykładach z gabinetu, zrozumiesz, jak prowadzić terapię ukierunkowaną na wybiórczość pokarmową, awersje sensoryczne, budowanie elastyczności w jedzeniu i wspieranie regulacji emocji
- dowiesz się, jak wygląda skuteczna współpraca interdyscyplinarna z dietetykiem, psychiatrą i rodziną – i gdzie możesz (i powinieneś) wyznaczyć granice swojej odpowiedzialności
DODATKOWO:
Na koniec spotkanie zostawimy czas na intrawizję dla wszystkich uczestników projektu.
- poznasz charakterystyczne objawy ADHD, które mają bezpośredni wpływ na relację z jedzeniem, takie jak impulsywność, trudności z regulacją emocji czy funkcjami wykonawczymi
- dowiesz się, jakie mechanizmy neurobiologiczne i psychologiczne mogą łączyć ADHD z różnymi typami zaburzeń odżywiania – od kompulsywnego objadania się po anoreksję
- zrozumiesz, dlaczego klasyczne podejścia terapeutyczne bywają niewystarczające i kiedy warto je modyfikować, by lepiej odpowiadały na potrzeby osób neuroróżnorodnych
- nauczysz się dostosowywać interwencje terapeutyczne (np. CBT-E, DBT, ACT) do specyfiki funkcjonowania osób z ADHD – m.in. w zakresie planowania, utrzymywania motywacji i pracy z impulsywnymi zachowaniami
- poznasz praktyczne wskazówki, jak planować oddziaływania psychodietetyczne, które uwzględniają ograniczenia poznawcze i emocjonalne wynikające z ADHD
- dowiesz się, jak budować skuteczną współpracę interdyscyplinarną w pracy z tą grupą pacjentów – i kiedy warto włączać psychiatrę, dietetyka lub rodzinę do procesu leczenia
DODATKOWO:
Na koniec spotkanie zostawimy czas na intrawizję dla wszystkich uczestników projektu.
SZCZEGÓŁY KURSU
#60 godzin warsztatów
#24 godziny intrawizji
#7 miesięcy współpracy
#doświadczony zespół i ogrom praktyki
Orientacyjna organizacja zajęć:
Sobota (9:00 - 15:00) - warsztaty on-line (poza pierwszym zjazdem na żywo)
Niedziela (9:00 - 15:00) - warsztaty ciąg dalszy + 4-godzinna intrawiazja
Oczywiście ostateczne godziny zajęć dostosujemy do potrzeb grupy.
Do projektu zapraszamy psychologów, psychoterapeutów, psychodietetyków, którzy pracują z pacjentami chorującymi na zaburzenia odżywiania przynajmniej rok. Studium PRO koncetruje się przede wszystkim na psychologicznych aspektach zaburzenia odżywiania. W przypadku dietetyków/psychodietetyków istotna jest baza wiedzy o psychologii zaburzeń odżywiania.
UWAGA!
Po wysłaniu aplikacji, koordynator skontaktuje się z Tobą, by przekazać kolejne informacje o projekcie.
Ruszamy już z rekrutacją do projektu.
Udział w 7-miesięcznym projekcie kosztuje 4900 zł.
Do 30 września trwa przedsprzedaż
i obowiązuje cena 4500 zł.
Dodatkowym elementem jest opłata rejestracyjna: 150 zł w celu rezerwacji miejsca.
#13 lat istnienia Ogólnopolskiego Centrum Zaburzeń Odżywiania
#4 oddziały placówek we Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i Gdyni
ponad #30 specjalistów pracujących w całej Polsce
#8 edycji rocznego szkolenia dla specjalistów: Studium leczenia Zaburzeń Odżywiania
#5 edycji 6-miesięcznego Treningu umiejętności pracy z pacjentem
#Tysiące przeszkolonych specjalistów w ramach szkoleń, treningów, staży
listopad 2025
maj 2026
1. Kliknij w button - "Aplikuję na studium PRO"
2. Wypełnij formularz
3. Koordynator skontaktuje się z Tobą w ciągu 7 dniu, by przekazać informację o przyjęciu
Pierwsze zajęcia odbędą się w listopadzie 2025. Zbieramy grupę warsztatową (ok. 20 osób). W przypadku mniejszej ilości zgłoszeń projekt może zostać przesunięty w czasie lub odwołany.
Psycholodzy, psychoterapeuci, psychodietetycy, którzy pracują z pacjentami chorującymi na zaburzenia odżywiania przynajmniej rok. Studium PRO koncentruje się przede wszystkim na psychologicznych aspektach zaburzenia odżywiania. W przypadku dietetyków/psychodietetyków istotna jest baza wiedzy o psychologii zaburzeń odżywiania. Zapraszamy rownież wszystkich, którzy skończyli studium zaburzeń odżywiania i praktykują. Oczywiście ukończenie studium nie jest warunkiem koniecznym.
Pierwsze zajęcia będą stacjonarnie we Wrocławiu. Spędzimy 2 wspaniałe dni koncentrując się na ciele. Pozostałe 6 zjazdów odbędzie się on-line.
Będzie 14 dni zajęć. Można mieć nieobecności na 3. Projekt zaliczyny jest na bazie obecności i aktywności na zajęciach, więc dla nas ważne byś był_a obecna_y. Oczywiście włączona kamera i mikrofon to postawa :)
Oczywiście, certyfikat i supelement uzyskiwany na podstawie obecności i aktywności na zajęciach. Nie przewidujemy egzaminu na koniec projektu.
Zachęcamy i zalecamy, ale nie jest to obowiązkowe.
Thank you for getting in touch!
One of our colleagues will get back to you shortly.
Have a great day!